Jessica hjelper kunder å finne nye løsninger med «verdens beste data»

Med en brennende lidenskap for å finne de beste og mest effektive løsningene innen digital markedsføring ber Jessica (30) et solid tilskudd for annonsegjengen i Adresseavisen.

– Det å jobbe i et stort mediehus som Adresseavisen gir flere muligheter til å kunne følge med i tiden, innhente nye kunnskaper og utvikle bedre løsninger raskt. Med det unike samarbeidet vi har med Polaris Media og Schibsted har vi «verdens beste data», og mulighet til å snu oss raskt ved nye trender i markedet – som ingen andre byrå i Trøndelag kan matche, forklarer Jessica. 

Jessica Almaas jobber i dag som Digital forretningsutvikler i Adresseavisens interne reklamebyrå, A Studio. Hun har fra før mange års erfaring som digital rådgiver, og har høstet erfaring fra både større og mindre kommunikasjonsbyråer.

Hun mener den ulike dataen Adresseavisen har tilgang til gjennom både Polaris Media og Schibsted gjør jobben hennes ekstra spennende. Med digital markedsføring og automatisering av data vil man alltid finne de beste og mest effektive veiene.
– Våre data kan ta automatiske vurderinger fortløpende, og vi jobber hele tiden med å finne nye, raske og bedre løsninger for å gjøre dette enda bedre. Markedet vokser fort, og vi vil lage løsninger som kan brukes i fremtiden også. Da må man henge med i svingene, forklarer Jessica. 

Det kan alltid bli mer effektivt

Søkemotoroptimalisering (SEO) og tekniske løsninger innen digital markedsføring ble fort hovedinteressen til Jessica innen markedsføringsfaget. 
– Du får jobbe med så mye forskjellig. Når vi snakker om SEO og digitale løsninger, bugner det av muligheter, og ting er i konstant endring. Rollen min er å finne bedre løsninger for kundene våre, og for Adresseavisens interne prosesser. Jeg jakter alltid etter den raskeste og mest kostnadseffektive måten å løse ting på. 

Ved å hele tiden være på søken etter den beste måten å optimalisere flyten til repeterende arbeidsoppgaver, kan Jessica og hennes kolleger frigi tid til andre i bedriften. På den måten kan oppgaver som er repeterende gå mer autonomt.
– Jeg blander meg ofte inn i andres jobb for å se om vi kan optimalisere og effektivisere noe enda mer, smiler Jessica. 

Engasjement, høy kompetanse og foosball = Trivsel

I tillegg til en stor lidenskap og forkjærlighet til gode digitale løsninger, har Jessica funnet kjærligheten i det trønderske, og flyttet fra Australia til Trondheim sammen med sin trønderske ektemann i 2014.
– Jeg lærte meg et helt nytt språk for kjærligheten. Jeg trives veldig godt her i Trondheim, og kunne ikke hatt en bedre arbeidsplass. Eneste minuset er at det er kaldt. Hvis jeg kunne fått viljen min hadde jeg flyttet hele Adresseavisen og Polaris Media til Australia for litt varme, ler Jessica. 

For Jessica har jobben i Adresseavisen gitt mye utviklingsmuligheter og mange fine kolleger.
– Folkene som jobber her er engasjerte, har høy faglig kompetanse og jobber med så mye forskjellig. Man finner alltid noen å sparre med om man står fast, og det er motiverende! Adresseavisen er en raus arbeidsplass, som ønsker at du skal prestere og yte ditt beste. Dette, og det faktum at vi på digitalavdelingen alltid slår salgsavdelingen i foosball-lunsj er grunner til at jeg trives så godt, ler Jessica.