Tom Andre Horsberg (25) er kundebehandler på Kundesenteret i Adresseavisen. Han jobber tett med brukermarked og teknologi.
Gudbrandsdølen Tom Andre Horsberg har en bachelorgrad i IT-støtte og bedriftsutvikling. 25-åringen har jobbet i Adresseavisen i snart tre år og forteller at gode råd fra én av sine nærmeste gjorde at han søkte seg til mediehuset.
– Faren min er trønder og han sa at Trondheim og Adresseavisen var et veldig smart valg. Han fortalte meg at Adresseavisen er en institusjon i regionen, og at jeg gikk til en veletablert og trygg arbeidsplass. Det stemte godt, sier Tom Andre.
Tom Andre er kundebehandler på Kundesenteret i Adresseavisen. Han mener jobben han og kollegene gjør spiller en stor rolle for mediehuset.
– Adresseavisen fokuserer mye på å nå ut til enda flere. Det er selvsagt viktig, men det er også viktig å yte maksimal service til de abonnementene vi allerede har, sier Tom Andre.
Og det er de flinke til, gjengen på Kundesenteret. Oppgjennom årene har de fått en rekke utmerkelser som beviser nettopp det.
– Vi har vunnet mange priser for beste kundesenter i kategori avis. Og i år vant vi nok en gang med god margin. Det er selvsagt utrolig morsomt og jeg tror det handler mye om det gode miljøet vi har på jobb, sier Tom Andre.
Han forteller at jobben er svært variert. Av og til kan det være rolig, men plutselig kan det smelle.
– Da kommer det fort inn over 1000 telefoner til avdelingen vår, sier Tom Andre.
Samtidig trives han godt på jobb – også når det koker i telefonlinjene.
– I jobben får jeg snakket med og hjulpet mange forskjellige mennesker. Ofte er det folk som trenger veiledning med digitale plattformer. Det er fint å kunne hjelpe dem og møte kundenes forventinger, sier Tom Andre.
Nå for tiden har han en litt annerledes rolle i Adresseavisen. Et nytt abonnementssystem skal rulles ut og i den forbindelse opererer han nå som et bindeledd mellom kundesenteret og IT-avdelingen på huset.
– Det er noe av det beste med å jobbe i Adresseavisen. Det er mye samspill mellom alle avdelingene. Vi er flinke til å spille hverandre gode. Det er mye morsommere på jobb når alle drar i samme retning, mener Tom Andre.
Uansett hvem du prater med, om det så er en person du aldri har møtt før, så er det godt miljø og imøtekommende folk her. Hvis du lurer på noe får man svar og alle er veldig hjelpsomme. Huset rommer mye mer kompetanse enn mange tror, legger han til.